مرگ پسربچه ۳ ساله در مشهد بر اثر مصرف شربت متادون | بی احتیاطی والدین پسربچه خردسال را به کام مرگ کشاند (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳) | تداوم روند افزایش دما هشدار بارش‌های شدید در ۳ استان کشور (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری کرمانشاه را لرزاند (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) هشدار آتش نشانی: ساختمان‌ها با نمای کامپوزیت ظرف سه دقیقه شعله‌ور می‌شوند نجات جوان مدفون شده زیر سنگریزه‌ها با تلاش ۱۵۰ دقیقه‌ای آتش نشانان مشهدی (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) تکمیلی| حریق انبار ضایعات با حضور آتش نشانان ۱۸ ایستگاه اطفا شد+ تصاویر این حادثه (۱۷ خرداد۱۴۰۳) قتل پسر جوان به دست پدر ۸۰ ساله| قاتل: پشیمانم اطفای حریق یک ساختمان در مشهد با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان چهار ایستگاه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده دو باجناق سنگدل درباره قتل زن بی دفاع انحراف اتوبوس در شرق سبزوار ۱۳ مصدوم بر جای گذاشت (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) جسد دختر ۱۷ ساله خرم آبادی پیدا شد هم اکنون؛ حریق انبارضایعات در جاده کنه بیست سوانح شهری مشهد در یک روز ۶۹ مصدوم بر جا گذاشت نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دما در مناطق گرمسیری استان به بیش از ۴۰ درجه! کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ قلم فرآورده دارویی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آیا کودکان را می‌توان حجامت کرد؟ | عوارض حجامت خودسرانه کودکان راهنمای انتخاب مناسب‌ترین مدرسه برای فرزندان حذف گزینه الزام برای آزمون پایه نهم به دهم دانش آموزان سمپادی
سرخط خبرها

فعالیت فوق‌العاده پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در دهه پایانی صفر | نیاز فوری به ۴ گروه خونی

  • کد خبر: ۱۸۳۰۲۶
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
فعالیت فوق‌العاده پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در دهه پایانی صفر | نیاز فوری به ۴ گروه خونی
مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: از دارندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی O منفی، A مثبت و AB منفی و مثبت دعوت می‌کنیم در پویش نذر خون شرکت کرده و به پایگاه‌های اهدای خون استان بپیوندند چون در این روز‌ها به این گروه‌های خونی نیاز فوری داریم.

دکتر محمد شریف الحسینی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اقدامات اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی در دهه پایانی صفر عنوان کرد: برای دهه پایانی صفر پویشی تحت عنوان نذر خون داریم که این پویش از ابتدای محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای محرم مشارکت مناسبی از این پویش صورت گرفته است، اما انتظار ما این است که تبلور آن در دهه پایانی صفر به خصوص در سه روز پایانی این ماه به برکت وجود امام رضا (ع) صورت بگیرد.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از همین رو از دارندگان همه گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی O منفی، A مثبت و AB منفی و مثبت دعوت می‌کنیم در این پویش شرکت کرده و به پایگاه‌های اهدای خون استان بپیوندند چون در این روز‌ها به این گروه‌های خونی نیاز فوری داریم.

شریف‌الحسینی گفت: خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) دومین مصرف‌کننده بزرگ خون و فراورده‌های خونی در کشور پس از استان تهران است. علت آن هم فعالیت ۶۳بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در این استان است که تعداد قابل توجهی از زائران داخلی و خارجی امام رضا(ع) را به خود جذب می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین صنعت گردشگری سلامت پس از ایام کرونا با شیب تند در حال پیشرفت است که همین موضوع باعث شده خراسان رضوی دومین مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی در کشور باشد.

مسئول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی افزود: از همین رو از مجاوران و زائران دعوت می‌کنیم که به نذر خون در شهر امام مهربانی‌ها بپیوندند تا بتوانیم نیاز این فراشهر و فرااستان را همچون همیشه تامین کنیم.

شریف‌الحسینی عنوان کرد: در حال حاضر شش پایگاه فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد و هفت پایگاه نیز در شهرستان‌های تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، قوچان، گناباد، کاشمر و تربت جام دائر است که در روز‌های عادی از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳ خدمت رسانی دارند. پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در مشهد نیز بعدازظهر‌ها فعال و از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸:۴۵ پاسخگوی مردم است.

وی ادامه داد: در سه روز پایانی ماه صفر تخت‌های ما در سه پایگاه تجمیع شده و تعداد تخت‌های آنان را افزایش می‌دهیم تا در حداقل‌ زمان ممکن بتوانیم پاسخگوی مجاوران و زائران باشیم. این سه پایگاه شامل پایگاه مرکزی امام رضا(ع) واقع در چهارراه دکتری، پایگاه امید واقع در نبش خیابان آیت‌الله شیرازی۳ و مسجد رانندگان واقع در خیابان امام رضا (ع) ۹ است.

شریف‌الحسینی اظهار کرد: در طول هفته آتی در روز سه شنبه یک تیم سیاری در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت که از همه داوطلبان تقاضا داریم به دانشگاه آزاد در قاسم آباد مراجعه کنند. در سایر ایام هفته نیز پیش از سه روز پایانی ماه صفر هر کدام از ادارات و ارگان‌ها که متقاضی اعزام تیم سیاری باشند، می‌توانند با اداره روابط عمومی ما به شماره ۳۸۴۹۶۳۳۵ هماهنگ کنند. اگر شرایط لازم را به لحاظ آماری داشته باشند، به آنان به صورت سیار خدمت رسانی خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->